Cafeneaua (partea a II-a)

       
         Cateva zile evitase cafeneaua, aproape ca nici nu se mai gandea la acel strain. Desi nu se cunosteau, reusise sa nasca in ea dorinta libertatii si mai ales afirmarea acesteia. 
        Coborase pentru a se intalni cu Adrian, dar acesta o anunta ca nu mai poate ajunge. Refuzand sa se intoarca in casa, se hotarî sa-si dovedeasca bucuria de a trai si lasand umbrela, incepu sa se invarta printre copii ce-o priveau cu uimire, sa zambeasca cerului. Dupa ce aproape se tranti intr-un batran, isi ridica umbrela de pe asfaltul rece si cu indignare intra in cafenea fara a mai privi oamenii de la mese.
        A dat sa se aseze, cand il vazu: tanarul din cauza caruia incepuse sa se comporte ciudat. Privindu-l ironic, se indrepta spre el. A tras scaunul din fata lui cu manie, iar zgomotul provocat atrasese atentia tuturor din cafenea. Barbatul o privi mirat, cu curiozitate, dar totodata cu o indiferenta enervanta, apoi coborandu-si ochii asupra hartiei, dadu impresia ca zambeste.
–          O cafea?
–          Cafea?! Ai mai facut si altceva in viata ta in afara de a sta aici scriind si band cafea? Deschide ochii, e o lume atat de frumoasa in spatele acestor pereti iar tu refuzi sa o vezi! De ce preferi sa iti creezi propriile lumi imaginare cand tu nici macar nu o cunosti pe cea in care traiesti? Ce tot spun, nici nu stii ce inseamna sa traiesti!
–          Afara ploua.
–          Si eu care incepusem sa cred ca tocmai acesta e motivul prezentei tale aici. Pare un loc perfect de unde s-o admiri, dar nu inteleg, cum poti dispretui ceva ce-ti curge prin vene? (Daduse sa raspunda, insa il intrerupse.) Ai putea inlatura stupida imagine trista a ploii din tine si de afara, fiind tu insuti fericit si dandu-i culoare, dar ascunzi in sufletul tau doar umbra. Ploaia te cheama, iar tu preferi sa fii surd in fata ei!
–          Asa cum te-a chemat si pe tine? ii spuse, incercand sa-si ascunda surasul.
–          Poftim?
–          Te-am vazut mai devreme, in ploaie. Frumoasa demonstratie.
–          … demonstratie?
–          Nu asta ai vrut sa faci? Sa arati ce inseamna sa depasesti barierele disciplinei, granitele absurdului ce stau in calea liberatatii tale? Ei bine, se pare ca avem ceva in comun: nu ne pasa de ce spun ceilalti. Tu dansezi in ploaie, bucurandu-te de viata, iar eu stau intr-o cafenea, scriind.
–          Am inteles ca nu-ti pasa de ceea ce cred…
–          Te inseli.
–          Poate. Dar omiti ceva: intr-adevar, daca stau bine si ma gandesc, pana acum traiam aceeasi monotonie de fiecare zi, pana un … strain mi-a aratat ce inseamna sa fii liber. Sa uiti de condamnarile celorlalti, sa faci lucruri diferite si …
–          Acel strain am fost eu.
–          Nu trebuia ca asta sa fie o intrebare? Si unde ai disparut zilele trecute?
–          Am avut treaba…
–          A, deci faci si altceva in afara de a scrie? ii zise razand.
–          Asa se pare. Nu ziceai ca am trezit in tine ceva diferit? Nu fac asta in fiecare zi.
–          A, nu?
–          Nu. Tu nu faci parte din rutina mea zilnica. Ai reusit sa adaugi noi note acestei partituri din viata mea, tocmai stau la o masa cu o straina discutand despre sensul vietii. Cateva zile m-ai tot privit fara a avea curajul s-o faci. Iar cand ai simtit ca esti pregatita, te-am abandonat. Imi cer scuze, ma voi revansa.
–          Si cum vei face asta, stimate domn?
–          Invitandu-te la teatru.
–          Acum?
–          Nu am facut asta deja?
–          Nu, vreau sa spun, mergem acum?
–          De ce nu? N-as vrea sa trezesc in tine teama ca poate nu voi veni, sa te fac sa te plimbi in jurul unei banci privind continuu la ceas sau …
–          Am inteles ideea. Mergem?
~ de Alinaaa pe Noiembrie 22, 2010.

3 răspunsuri to “Cafeneaua (partea a II-a)”

  1. „Cafeneaua” roman de dragoste de Alina Sincu.

    Am certitudinea ca asa va fi.

  2. :)) si tu incepi cu de-astea?
    Si in plus … stii foarte bine ca nu acesta e titlul.

  3. Scuze.

Lasă un răspuns

 
